понеділок, 21 березня 2016 р.

Розвиток пізнавального інтересу у молодших школярів ( виступ на педраді)

Існує давня мудрість: можна привести коня до водопою, але примусити його напитися не можна. Так, можна посадити дітей за парти, домогтися ідеальної дисципліни, але без пробудження інтересу, без внутрішньої мотивації - освоєння знань не станеться, це буде лише видимість навчальної діяльності. «Легко того навчати, хто хоче все знати».  Як же пробудити в дітей бажання "напитися" з джерела знань? Як активізувати пізнавальний інтерес?- і є проблемою, над якою я наполегливо працюю у міжатестаційний період.Це «Розвиток пізнавального інтересу у молодших школярів на сучасному уроці».


Я вважаю, що саме в молодшому шкільному віці віці формується пізнавальний інтерес до навчальних предметів, виявляються схильності до різних областей знань. Розвиток школяра буде більш результативним, якщо він включений у діяльність, що відповідає зоні його найближчого розвитку, якщо навчання викликає в нього позитивні емоції, якщо існує довірлива взаємодія з вчителем.
 Для того, щоб у моїх учнів не пропало бажання вчитися, я застосовую на уроках різні форми пізнавальної діяльності, і роботу з розвитку пізнавального інтересу починаю вже з першого класу.
У дошкольному віці основним видом діяльності дітей була гра. З приходом у школу змінюється вид діяльності, провідною стає навчальна.  Різка зміна діяльності викликає в учнів негативне ставлення до навчання, тому вони через деякий час не хочуть йти до школи. Я вважаю, що навчальна діяльність повинна виростати з ігрової, і  тому на моїх уроках гра займає певне місце.
Найбільш часто використовую дидактичні ігри
-Гра "Математична естафета"
-Гра «Шифрувальники»
-Гра «Відгадай слово»
-Гра «Туристи»
-Гра «Хто перший?»
-Гра « Знайди помилки», «Виправ помилку»
-Гра «Так чи ні» -Гра «Пірамідка» 
На своїх уроках я використовую прийом співтворчості, у підготовці до уроку залучаю дітей до виготовлення карток, до пошуку додаткового матеріалу, складання розповідей про письменників, підбору і вигадування завдань для однокласників. Батьки надають нам велику допомогу, допомагають дітям у виготовленні рефератів,у пошуку інформації, дозволяють приносити в школу енциклопедії, щоб розповісти щось своє. На уроках діти  не бояться висловлюти свою думку, вчаться слухати один одного.
Готуючись до уроків читання, діти часто приносять самостійно створені ілюстрації до творів, які вивчаються. Це допомагає їм краще зрозуміти зміст прочитаного.
Починаючи з першого класу, при вивченні всіх предметів, організовую на різних етапах уроку роботу в парах.  Метою цієї роботи є вироблення вміння домовитися, вміння спілкуватися.При роботі парами діти привчаються уважно слухати відповідь товариша (адже вони виступають в ролі вчителя), постійно готуватися до відповіді (для дитини дуже важливо, щоб його запитали), вчаться говорити, відповідати, доводити. Дитина може робити в цей момент те, що в інший час не дозволяється: вільно спілкуватися з товаришем, вільно сидіти.
 Сучасне життя досить складно уявити без використання інформаційних технологій.У молодшого школяра краще розвинена мимовільна увага, яка стає особливо концентрованою, коли йому цікаво, коли навчальний матеріал відрізняється наочністю, яскравістю, викликає у школяра позитивні емоції.
Використання на уроках ІКТ враховує переважання візуального сприйняття над слуховим у більшості учнів початкової школи. На зміну магнітів і кнопок, ілюстрацій на картоні, крейді на дошці приходить зображення на екрані – медіапрезентація. А барвисте оформлення заняття, його чітка організація і продуманість і є шлях до підвищення інтересу учнів. Даний напрямок полегшує процес запам'ятовування матеріалу, що вивчається учнями, дозволяє зробити заняття більш цікавим і динамічним. За рахунок використання мультимедійних технологій також відбувається розвиток наочно-образного мислення школярів. Активне використання на уроках інформаційних технологій дозволяє робити урок видовищним, залучити учня до співпраці.
Робота з комп'ютером викликає в дітей жвавий інтерес і підсилює мотивацію навчання. Використання комп'ютерних технологій створює можливості доступу до сучасної, свіжої інформації, здійснення «діалогу» з джерелом знань, дозволяє мені з учнями відправитися хоч на край світу,у мене є можливість показати відеофрагменти, ілюстрації, фотографії, і це викликає у дітей почуття захоплення й інтересу до вивчення нового матеріалу.
У своїй практиці я застосовую метод проектів. Поки це ще міні проекти, такі як «Розпорядок дня»,« Родинне дерево», «Сімейний календар», « Народні обереги». Діти із задоволенням брали участь у цій роботі. Вони бачили кінцеві результати своєї діяльності, які піднесли їх у власному уявленні про себе, викликали бажання вдосконалювати свої вміння, знання та особистісні якості і, звичайно, це сприяло розвитку їх пізнавального інтересу.
Поміж навчальної діяльності, над розвитком пізнавальної активності учнів я працюю і у виховній роботі. Проводжу тематичні виховні години, бесіди, разом з учнями та з допомогою батьків готуємо свята, беремо участь у загальношкільних заходах, залучаю дітей до відвідування гуртків міста.
Розвиток пізнавального інтересу дозволяє моїм учням досягати значних успіхів у навчанні, а найголовніше - сприяє яскравого емоційного життя дітей і надає простір їх індивідуальності.


Сподіваюсь на те, що це стане їм у пригоді під час навчання у середній та старшій ланках школи. 

ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДО ВИСТУПУ


Смотреть еще презентации из раздела Начальная школа

Немає коментарів: