неділю, 21 лютого 2016 р.

Відкритий урок з української мови, 3 клас


Тема: Рід іменників

Мета:ознайомити учнів з поняттям «рід іменників», вчити розрізняти і групувати іменники за родами; розвивати усне мовлення учнів, спостережливість, увагу, інтерес до вивчення мови; виховувати старанність, любов до усної народної творчості.


Конспект уроку


Слайд 1 Шкільний дзвінок
І. Організація класу
 Пролунав шкільний дзвінок,
 Всіх покликав на урок!
 Будемо гарно працювати,
 щоб почути у кінці,
 що у нашім третім класі
 усі учні молодці!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Слайд 2 Сиди правильно
1.     Хвилинка каліграфії. Робота зі словниковими словами.
 Записати каліграфічно буквосполучення, скласти слово, запам’ятати написання словникових слів хвилина, колектив.
Слайд 3     Хви ли на  хвилина
-         Що таке хвилина?
Хвилина – одиниця виміру часу
Слайд 4   Ко лек тив колектив
-         Що таке колектив?
Колектив – група людей, зв’язаних спільною працею.
-         Наш клас – це теж колектив. А наш класний колектив є частиною шкільного колективу. Запам’ятайте написання цих слів!

2.     Мозковий штурм «Хто швидше?»
Слайд 5
-         Який розділ ми вивчаємо? (Частини мови)
-         Що означає іменник?
-         На яке питання відповідають іменники назви істот? назви неістот?
-         Які назви предметів називаються власними?
-         А загальними?(це назви, які даються багатьом предметам)
-         З якої букви пишуться власні назви?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слайд 6
Проблемна ситуація
-         Діти, пропоную пригадати народну казочку. Відгадайте яку?
 Сумує бабуся і плаче,
 Дідусь витирає сльозу,
 А курочка кудкудаче:
 «Я вам золоте принесу!»
                       («Курочка Ряба»)
                                              Курочка Ряба
Жили-були дід та баба. І була у них курочка Ряба. Знесла курочка яєчко, не просте - золоте. Дід бив, бив - не розбив. Баба била, била - не розбила. А бігла мишка, хвостиком зачепила, яєчко впало і розбилося. Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче:
- Не плач, діду, не плач, бабо: я знесу вам яєчко не золоте - просте!
Слайд 7
- Назвіть дійових осіб з казки, до яких можна додати слова вона, моя; він, мій.
- До якого слова можна додати слова воно, моє? ( яєчко)
- Доведіть, що ці слова іменники?
- Отже, іменники можна розділити на три групи
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Слайд 8
Сьогодні ви дізнаєтесь, що таке рід іменників, якого роду бувають іменники, навчитись розрізняти і групувати іменники за родами.
V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу
1. Ознайомлення з правилом
Прочитайте і запам’ятайте правило на стор. 111
-         В українській мові іменники бувають жіночого, чоловічого та середнього роду.
Слайд 9
2.     Розв’язання проблемної ситуації
-         До якого роду віднесемо слова баба, курочка, мишка? дід? яєчко?
-         Скорочено у зошитах рід іменників будемо позначати так:
       ж.р.                                    ч.р.                                   с.р.
Слайд 10 Фізкультхвилинка
До нас завітав ще один герой із народної казки
 На сметані замісили,
 На вікні охолодили,
 Круглий бік, скок-скок —
 Покотився… (Колобок)
Слайд 11
3.     Робота за підручником
Слайд 12
Вправа 267
-         Прочитайте текст.
-         Хто знає, що таке рінгтон?
-         Якою частиною мовою є ці слова?
-         Напишемо їх у зошити, визначаючи рід.
VІ. Узагальнення та систематизація знань
Слайд 13
1.     Гра «Блискавка»
-         На слайдах будуть з’являтися предметні малюнки та їх назви. У вас на партах лежать картки з назвою роду іменників. Вам потрібно визначити рід предмета, зображеного на малюнках, і підняти відповідну картку.
Працювати треба швидко. Будьте уважні!
Голуб, лисиця, сонечко, павук, пташка, помідор, картопля, небо, перець.
-         Молодці!
2.            Самостійна робота ( вправа 268)
І ряд – виписати іменники жіночого роду( книжка, сукня, антена, хвилина)
ІІ ряд – виписати іменники чоловічого роду( ліс, чай, комп’ютер, колектив)
ІІІ ряд – виписати іменники середнього роду( поле, слоненя, радіо)
VІІ. Підсумок уроку
-         Що нового дізналися на уроці?
-         Якого роду бувають іменники?
-         Іменники якого роду можна замінити словами він, мій?
-         До якого роду належить слово сонце?
-         З героями яких казок сьогодні зустрілися?
           В країну Іменника екскурс здійснили,
           Знаннями новими себе збагатіли!
           Тепер чітко знаєм іменника рід.
           І будем писати усе ми як слід!
VІІІ. Домашнє завдання
Слайд 14
стор. 111*, вправа 269
Слайд 15

Дякую за урок!

Фотографії



                                                                
 


                                                                     



                                                       

                                               
 


                                                                           
 




Презентация Рід іменників
Смотреть еще презентации из раздела Начальная школа

Немає коментарів: