Тема: Рід іменників
Мета:ознайомити учнів з поняттям «рід іменників», вчити розрізняти і групувати іменники за родами; розвивати усне мовлення учнів, спостережливість, увагу, інтерес до вивчення мови; виховувати старанність, любов до усної народної творчості.
Конспект уроку
Слайд
1 Шкільний дзвінок
І. Організація
класу
Пролунав шкільний
дзвінок,
Всіх покликав на
урок!
Будемо гарно
працювати,
щоб почути у
кінці,
що у нашім третім
класі
усі учні молодці!
ІІ. Актуалізація
опорних знань
Слайд
2 Сиди правильно
1.
Хвилинка
каліграфії. Робота зі словниковими словами.
Записати каліграфічно буквосполучення, скласти
слово, запам’ятати написання словникових слів хвилина, колектив.
Слайд 3 Хви ли на хвилина
-
Що таке хвилина?
Хвилина – одиниця виміру часу
Слайд 4
Ко лек тив колектив
-
Що таке колектив?
Колектив – група людей, зв’язаних
спільною працею.
-
Наш клас – це теж колектив. А наш
класний колектив є частиною шкільного колективу. Запам’ятайте написання цих
слів!
2.
Мозковий
штурм «Хто швидше?»
Слайд 5
-
Який розділ ми вивчаємо? (Частини мови)
-
Що означає іменник?
-
На яке питання відповідають іменники
назви істот? назви неістот?
-
Які назви предметів називаються
власними?
-
А загальними?(це назви, які даються багатьом предметам)
-
З якої букви пишуться власні назви?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слайд 6
Проблемна ситуація
-
Діти, пропоную пригадати народну казочку.
Відгадайте яку?
Сумує
бабуся і плаче,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте принесу!»
(«Курочка Ряба»)
Курочка
Ряба
Жили-були дід та баба. І була у
них курочка Ряба. Знесла курочка яєчко, не просте - золоте. Дід бив, бив - не розбив.
Баба била, била - не розбила. А бігла мишка, хвостиком зачепила, яєчко впало і
розбилося. Дід плаче, баба плаче, а курочка кудкудаче:
- Не плач, діду, не плач, бабо: я знесу вам яєчко не
золоте - просте!
Слайд
7
- Назвіть дійових осіб з казки, до яких можна додати
слова вона, моя; він, мій.
- До якого слова можна додати слова воно, моє? ( яєчко)
- Доведіть, що ці слова іменники?
- Отже, іменники можна розділити на три групи
ІV. Повідомлення
теми і мети уроку
Слайд
8
Сьогодні ви дізнаєтесь, що таке рід іменників, якого роду
бувають іменники, навчитись розрізняти і групувати іменники за родами.
V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу
1. Ознайомлення з правилом
Прочитайте і запам’ятайте правило
на стор. 111
-
В українській мові іменники бувають
жіночого, чоловічого та середнього роду.
Слайд 9
2.
Розв’язання
проблемної ситуації
-
До якого роду віднесемо слова баба, курочка, мишка? дід? яєчко?
-
Скорочено у зошитах рід іменників будемо
позначати так:
ж.р. ч.р. с.р.
Слайд
10 Фізкультхвилинка
До нас завітав ще один герой із народної казки
На сметані замісили,
На вікні охолодили,
Круглий бік, скок-скок —
Покотився… (Колобок)
Слайд
11
3.
Робота
за підручником
Слайд 12
Вправа 267
-
Прочитайте текст.
-
Хто знає, що таке рінгтон?
-
Якою частиною мовою є ці слова?
-
Напишемо їх у зошити, визначаючи рід.
VІ. Узагальнення та систематизація знань
Слайд
13
1.
Гра
«Блискавка»
-
На слайдах будуть з’являтися предметні
малюнки та їх назви. У вас на партах лежать картки з назвою роду іменників. Вам
потрібно визначити рід предмета, зображеного на малюнках, і підняти відповідну
картку.
Працювати треба швидко. Будьте уважні!
Голуб, лисиця, сонечко, павук, пташка, помідор, картопля, небо, перець.
-
Молодці!
2.
Самостійна
робота ( вправа 268)
І ряд – виписати іменники жіночого роду(
книжка, сукня, антена, хвилина)
ІІ ряд – виписати іменники чоловічого
роду( ліс, чай, комп’ютер, колектив)
ІІІ ряд – виписати іменники середнього
роду( поле, слоненя, радіо)
VІІ. Підсумок уроку
-
Що нового дізналися на уроці?
-
Якого роду бувають іменники?
-
Іменники якого роду можна замінити
словами він, мій?
-
До якого роду належить слово сонце?
-
З героями яких казок сьогодні
зустрілися?
В країну Іменника екскурс здійснили,
Знаннями новими себе збагатіли!
Тепер чітко знаєм іменника рід.
І будем писати усе ми як слід!
VІІІ. Домашнє завдання
Слайд
14
стор. 111*, вправа 269
Слайд
15
Дякую за урок!
Фотографії
Немає коментарів:
Дописати коментар